חשיבות הווטרינר לחיות המחמד שבבית

חשיבות הווטרינר לחיות המחמד שבבית

 אין כמו לחזור הביתה לכלב שקופץ משמחה רק מלראות אתכם, או לחתול שמגרגר בהנאה כשמלטפים אותו מאחורי האוזן כמו שהוא אוהב. תמיד ניתן לאמץ חיית מחמד בארגון צער בעלי חיים, אך חשוב לזכור כי חיות מחמד הם בעלי חיים הזקוקים ליחס ולטיפול מתאים, כדי לחיות חיים של שפע ובריאות. חשוב לספק להם מזון איכותי, צעצועים ופינוקים למשחק בשעות הפנאי, יחס חם ואוהב וכמובן טיפול רפואי בשעת הצורך. מקרי חירום נוטים לרוב לקרות דווקא בסופי שבוע או בשעות הערב המאוחרות כאשר המרפאות כבר סגורות. למצבים כאלו בדיוק, כדאי להתכונן מבעוד מועד ולדעת למי לפנות בשעת הצורך. מומלץ לבחור וטרינר המעניק מענה של 24 שעות ביממה, כדי שתמיד יהיה לכם עם מי להתייעץ ולמי לפנות במצב חירום.

מתי חשוב להגיע אל וטרינר ?

ראשית כל, חשוב להדגיש כי אחת לתקופה יש להגיע לבדיקה שגרתית אצל הוטרינר רק כדי לוודא כי הכול בסדר. ישנם חיסונים שונים שמומלץ לבצע אחת לשנה,כמו חיסון כלבת לכלבים על מנת לשמור על בריאותו של הכלב והחתול שלכם. בנוסף לכך, חשוב להקפיד על טיפול שוטף כנגד פרעושים ותולעי מעיים, על מנת לשמור על רמת חיים גבוהה יותר הן של בעל החיים והן שלכם. לצורך טיפולים אלו מספיק להגיע למרפאה בשעות העבודה הרגילות שלה, היות ולא מדובר בטיפולים דחופים הזקוקים ליחס מידי. לעומת זאת, ישנם מקרים בהם לזמן יש חשיבות מכרעת היות ובעל החיים זקוק לטיפול רפואי במהירות הגבוהה ביותר. לדוגמא במקרה של אכילת רעל, חשוב להביא את החיה לוטרינר כמה שיותר מהר, על מנת להעניק לו טיפול ראשוני ולהציל את חייו. דוגמא נוספת היא הכשת נחש, במידה שהכלב או החתול שלכם הוכש על ידי נחש מיד תובילו אותו במהירות האפשרית לוטרינר שלכם. במקרים כאלו טיפול מהיר ומקצועי הכרחי כדי להציל את חייו של בעל החיים, היות וללא טיפול הולם החיה תמות. לכן חשוב לבחור מראש בוטרינר שיוכל לספק לכם מענה וייעוץ מקצועי בשעת הצורך.


לסיכום, וטרינר יכול להוות גורם מציל חיים עבור חיית המחמד שלכם. חשוב לבחור וטרינר שאתם סומכים עליו ועל שיקול הדעת שלו, כדי להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות. מומלץ לבחור וטרינר בהתאם להמלצות וחוות דעת חיוביות, לכן תמיד שווה לשאול חברים ומכרים לגבי הווטרינר שלהם. כמו כן, ניתן להיעזר באתרי האינטרנט השונים על מנת לקרוא את חוות דעת הגולשים על ווטרינר מסוים ובצורה זו להגיע למסקנה מושכלת. בכל מקרה, במידה וחיית המחמד שלהם נקלעה למצב חירום, חשוב לגשת במידי למרפאה וטרינרית לקבלת טיפול ראשוני, על מנת להציל את חייה.

במקרה חירום או לכל שאלה בנושא  חיות מחמד ניתן ליצור קשר באתר וטרינרתלאביב.com