הדרך היעילה ביותר להחליף מצבר לרכב

מצבר לרכב הוא ליבו של המנוע בלעדיו לא ניתן להתחיל את הנסיעה בכלל לא ניתן להתניע את הרכב אם המצבר תקול או שכבר אינו עובד מלבד החינויות שיש בהתנעת הרכב למצבר עוד מגוון מטרות החינויות להפעלתו של הרכב המצבר מספק חשמל ואנרגיה לכל חלקי הרכב הצורכים חשמל וברכבים של היום לא חסר כאלו חלקים החל מחלונות חשמל ועד למחשב האחראי על תיפקודו השוטף של הרכב. כאשר רוצים להחליף מצבר לרכב חשוב לדעת כמה דברים

דבר ראשון יש להתאים את גודל המצבר לסוג הרכב כל רכב הינו בעל צריכת חשמל בהספק אחר ויש להתאים את המצבר לפי צריכת החשמל של הרכב כדי לעשות זאת יש לבדוק בספר הרכב את סוג המצבר המתאים לרכב במידה ואין את ספר הרכב ניתן להתייעץ עם מומחה בתחום המצברים או עם המוסך המטפל ברכב תמיד כדאי לגשת למוסך מורשה של הרכב אשר מאושר על ידי איגוד המוסכים בישראל.

איזה סוג מצבר כדאי לרכוש ?

לפני הכל חשוב שלמצבר יהיה תו תקן העומד בתנאים הישראלים למצברים ישנם שני סוגי מצברים עיקריים הראשון הינו מצבר אטום ללא צורך בטיפול והשני הוא מצבר שאינו אטום ויש צורך בטיפול תקופתי כל כמה זמן הטיפול במצבר שכזה אינו צורך יידע מקצועי או כשרונות טכניים מיוחדים ישנם הפרשי מחירים בין מצבר אטום למצבר לא אטום.

מהיכן לרכוש מצבר?

מצברים לרכב משווקים על ידי החנויות השונות המוכרות חלקי חילוף ואביזרי רכב בנוסף ניתן להשיג מצברים לרכב אצל המוסכים השונים וחשמלאי הרכב כמו כן ניתן להשיג מצברים אצל גרריסטים למיניהם או אצל שירותי דרך אך למעשה המקום הזול ביותר לרכוש מצבר לרכב הינו אצל חברת מצברים חברה שכזו משווקת ומפיצה את כל סוגי המצברים הקיימים בשוק וניתן למצוא סוגים שונים של מצברים מכל החברות המייצרות מצברים לרכב לכן גם המחיר יהיה זול בהרבה ממקומות אחרים.

אם אתם מתכוונים לקנות מצבר לרכב מומלץ לבקש שירות של מתקין מצברים עד הבית , אומנם זה יעלה עוד 50-80 שקלים תלוי איפה אתם גרים, אך יחסוך לכם דלק,חניה וזמן!

אז כמה כבר יעלה מצבר + שירות עד הבית? בערך מ-450 שקלים עד 600 שקלים גג!

האם כדאי להתקין לבד?

התקמת מצבר אמנם אינה מסובכת במיוחד אך יש לשים לב לחבר את הקטבים של המצבר בצורה נכונה חיבור הפוך של קטבי המצבר יכול לגרום לנזק חמור לתפקוד הרכב מומלץ לכל מי שאין לו ידע קודם וחוש טכני לתת לבעל מקצוע להתקין את המצבר ברכב. במידה ורכשתם את המצבר מחברת מצברים תוכלו להנות גם מהתקנה מקצועית בנוסף לרכישת המצבר.

בדיקת התאמת מצבר לרכב