מצבר לאופנוע עד הבית

מצברים לאופנוע – הבחירה הנכונה במצבר המתאים

נקודות חשובות לגבי מצברים לאופנוע והאם כדאי להחליף לבד מצבר

אופנוע הוא אחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר, ואפשר להבין מדוע. לצד חוויית הרכיבה הייחודית שאי אפשר להשיג באמצעות נסיעה ברכב, מצטרפים גם המחירים הזולים יחסית של האופנועים, הן מבחינת עלויות רכישה והן מבחינת תחזוקה. בדומה לרכב, גם אופנוע מותנע באמצעות הזרם החשמלי המופק מהמצבר, ולכן חשוב לרכוש מצבר איכותי מאחת החברות המובילות ולוודא שהמצבר מגיע עם אחריות.

איך בוחרים מצברים לאופנוע?

בדומה לרכב, גם באופנוע יש להתאים את המצבר לסוג האופנוע, הדגם ושנת הייצור. יש כיום שני סוגים מצבר לאופנוע עד הביתעיקריים של מצברים המתאימים לאופנועים, כאשר ההבדלים נובעים בעיקר מעוצמת המצבר, איכותו, תקופת האחריות והמחיר.

הסוג הראשון הוא מצבר פתוח המוכר גם כמצבר רטוב. מצבר פתוח הוא מצבר חומצה עופרת, אשר מגיע עם פקק דרכו צריך למלא מים מזוקקים בתדירות מסוימת.  הסוג השני הוא המצבר האטום או היבש, בו החומר מגיע בצורת ג'ל ואין צורך להוסיף מים כלל. מצבר זה כמעט ואינו דורש תחזוקה והוא בדרך כלל יקר יותר ממצבר רטוב.

אורך החיים הממוצע של מצבר לאופנוע נע בין שנה וחצי לשנתיים, אך תחזוקה לא נכונה או התאמה שגויה של מצבר לאופנוע, יכולים לקצר את משך החיים. חשוב מאד לבדוק מהן הוראות היצרן לגבי הספק המצבר הנדרש לדגם שברשותכם, מצבר בהספק לא מתאים יכול לגרום לתקלות מרובות ואף לנזק בלתי הפיך. כמו כן, גם כאשר קונים מצבר ארוז לא בהכרח מדובר במצבר חדש, מכיוון שלעתים מצברים שוכבים במחסן עד שהם נמכרים, וזו הסיבה שחשוב לבדוק את תאריך הייצור על גבי המצבר, כדי לוודא שאתם לא מקבלים מצבר ישן.

מה עוד חשוב לדעת על מצברים לאופנוע?

במקרים רבים מחיר המצבר מעיד על איכותו והוא גם פונקציה למשך תקופת האחריות, אך אם רוצים להוזיל עלויות, אפשר לרכוש מצבר משומש ובמקרה כזה חשוב מאד לבצע את הקנייה ממוכר אמין, שיכול להעיד על מצבו הטוב של המצבר. ברכישת מצבר חדש או משומש ניתן להיעזר בשירות של IDM מצברים לאופנועים – משווק ותיק ואמין, המספק שירות עד הבית וייעוץ ללא התחייבות.

כמו כן, ישראל נחשבת למדינה חמה ומכיוון שטמפרטורות גבוהות יכולות לגרום נזק למצבר ולקצר את משך החיים שלו, חשוב לרכוש מצבר המתאים למזג האוויר המקומי. יש חברות ישראליות המייצרות מצברים וגם יבואני מצברים המשווקים מותגים בינלאומיים שיכולים להתאים.

האם כדאי להחליף לבד מצבר שנגמר?

IDM מצברים לאופנועים

אם אין לכם את הידע הנדרש והכלים המתאימים, חשוב מאד לבצע את החלפת המצבר אצל מוסך מורשה, חשמלאי אופנועים או כל איש מקצוע בעל ניסיון בתחום זה. במקרים רבים תוכלו לבצע את ההחלפה במקום בו רכשתם את המצבר החדש, אך כאשר מדובר במצבר ששבק חיים באמצע הדרך או בחנייה, כדאי לברר אודות אפשרות הזמנת איש מקצוע עד הבית.

מכיוון שלא נעים להיתקע באמצע הדרך עם מצבר ששבק חיים, כדאי לבחור במצבר איכותי המתאים לדגם האופנוע שברשותכם, ולבדוק איזו תחזוקה נדרשת כדי לשמור עליו במצב תקין לאורך זמן.